zaterdag 10 oktober 2009

Installatieperikelen


Ik weet het nog goed.

Wanneer ik de computer wilde installeren of herinstalleren of her-herinstalleren, dan trok ik daar regelmatig een hele avond voor uit. Allerlei schermen wegklikken, vragen beantwoorden, keuzes maken, disken formatteren.

Systeem instellen, oude instellingen weer terugzetten, programma's opnieuw installeren, vreemde foutboodschappen opzoeken, allerlei waarschuwingen wegklikken, talloze updates installeren, en nog meer updates die de vorige updates eh... updaten.

Virusscanners instellen, firewalls aanzetten, tijd instellen, tijdzones kiezen, keyboard layout instellen, taal instellen, drivers installeren, drivers opzoeken op Internet, prutsen in de dosbox, nog meer foutboodschappen wegklikken.

En de volgende dag weer opnieuw omdat op de een of andere vage manier het hele systeem weer crashte met een totaal onduidelijke reden.

Zucht. En dan heb ik het over een jaar geleden, met mijn oude Windows computer.

Een paar dagen geleden heb Snow Leopard geinstalleerd op mijn nieuwe Mac.

CD in de computer geschoven.
5 keer klikken en 1 keer systeemwachtwoord invullen.
Daarna begon de installatie, automatisch.

Ik ben naar beneden gelopen om aan het eten te beginnen en vergat verder de hele computer tot na het eten. Snel liep ik naar het apparaat met het idee dat ik nog van alles moest instellen en herstarten.

Dit was wat ik zag:


En... en... het werkte gewoon! Ik hoefde niets meer te doen! Echt...ik ... ik...snrf. Het wordt me allemaal te veel.  Snif...snotter. Zo mooi... zo kan het dus ook, gewoon goed. Ongelooflijk!
(veegt tranen van geluk uit de ogen)

3 opmerkingen:

  1. En ik zie dat jij nog steeds foto's kunt plaatsen bij blogger. Snif, ik helaas niet. Links plaatsen werkte ook niet met de nieuwe versie editor, dus die heb ik al teruggezet naar de oude versie. Nog tips voor wat betreft de foto's? Ik voel me zo onthand namelijk....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb er echt geen problemen mee. Maar ik gebruik niet vaak iPhoto, foto's voor op de weblog bewerk ik vaak nog even in Photoshop enzo. En daarna gewoon vanuit een mapje of het bureaublad inladen in bLogger.
    Misschien is dat dan een optie voor je. De foto exporteren uit iPhoto naar een ander plekje en dan vanaf die plek inladen.

    Maar ja, een beetje omslachtig is dat wel...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nee, dat is wel een goed idee. Vertel (schrijf) nog eens wat over Photoshop, want dat lijkt me wel een gaaf programma. Koop ik dat of kan ik daar ergens een (gratis) versie van downloaden ofzo...

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts with Thumbnails