maandag 12 oktober 2009

Een map vol dromen

Ik had al een tijdje het plan om een map te maken, met daarin allerlei pagina's vol met dromen en doelen. Het is een soort van visualisatie techniek eigenlijk.

  • Je pakt een droom of iets wat je graag wilt bereiken in je leven.
  • Scrhijft deze op.
  • Zoekt er wat plaatjes en informatie bij.
  • Maakt er een mooi kunstwerkje van.
  • Stopt deze in de map.
  • Herhaal met andere droom of doel.

En voila! Zo vul je een map vol met dromen.

En dan is het de kunst om die map eens in de zoveel tijd door te bladeren, erbij stil te staan. Misschien de informatie veranderen, of nieuwe plaatjes erbij te zoeken. Of bekijken wat je er aan kan doen om hem te realiseren. Zo sta je steeds stil bij wat je graag wilt in je leven, visualiseer je hoe het eruit zal zien. En op die manier stuur je je wijze van denken op zo'n manier, dat je bewuster openstaat voor kansen en mogelijkheden om die dromen te realiseren. Met als gevolg dat ze ook echt gerealiseerd worden!

Althans, zo is de theorie.

Nu de praktijk nog, want die droommap heb ik nog steeds niet gemaakt. Misschien moet ik het eerst een tijdje visualiseren, dan komt dat ding uiteindelijk wel een keer aan de beurt!

Of…. Ik gebruik deze weblog. Hm, dat biedt nog eens extra mogelijkheden ook, die ik met mijn mapje niet heb.

Stel dat ik een droom of doel beschrijf dat ik binnen een jaar een miljoen euro op de bank wil hebben, ik zeg maar wat. Kan geen kwaad om dat te visualieren, toch? Dat kan ik in de map doen en er af en toe bij stil staan en er aan werken. Maar stel dat ik dat nu ook in deze weblog beschrijf…en er surft net iemand voorbij met een goed humeur. En deze persoon zegt:


'Kom, laat ik eens aardig doen. Die mensen dromen van een miljoen euro, ach wat, ik doe eens gek. Ik geef ze gewoon een miljoen euro. Want zo ben ik.'

Kijk! Dat is nog eens aardig! Een minimale kans dat er een vreemde weldoener langskomt bij mij in huis en die droommap per ongeluk leest. Dan is de kans groter via Internet. Het help me indirect net een beetje meer om de boel te realiseren.


Dus bij deze is de nieuwe rubriek: "droommap" geboren!

Met daarin allerlei dromen, droompjes, doelen, streefbare zaken, noem maar op. En het hoeft helemaal niet zo groots te zijn. Niks geen wandelingen op de maan of zoiets als alle landen van de wereld bezoeken. Nee, gewoon beschaafd, realiseerbaar. Walvissen zien ofzo, of eens een keer wadlopen.

Ik ga er eens goed over nadenken. Ik heb al een eerste droompje om de map mee te vullen. Later meer!

Droom ze!

2 opmerkingen:

  1. Toevallig, voor zover toeval bestaat. Op 31 januari van dit jaar gaf ik mijn eerste workshop over creatief visualiseren. Vandaag zelf voor cursist gespeeld met mijn eigen workshopboekje. Klopt wat je schrijft hoor, het maken van een dromenmap of schatkaart werkt heel goed. Nog een wens- en toelaatverklaring erbij en dan dien je snel resultaat te ondervinden. Misschien moet ik eens een online workshop doen haha :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha! Ik ben wel benieuwd naar zo'n online workshop hoor, lijkt me interessant. Misschien is mijn opzet toch wat anders dan jouw workshop, ik ben benieuwd of er dingen overeenkomen of niet.

    ik merk wel dat je actiever bent in het zoeken naar realisatie, wanneer je er bewuster mee bezig bent, dus wie weet kan ik binnenkort al een eerste succes melden van een uitgekomen droom. :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts with Thumbnails