woensdag 9 juni 2010

De Gulden Regel

Zo, we hebben onze plicht weer gedaan en een stem uitgebracht vandaag.

En vanavond lekker alle uitslagen volgen voor de buis, altijd spannend wat de partijen gaan doen en te weten wie straks ons landje gaat besturen.

Ik ga hier geen stemadvies geven, iedereen mag zelf weten op welke partij ze willen stemmen. Alhoewel ik het natuurlijk niet ermee eens hoef te zijn.

Een kleine tip wil ik wel meegeven, een mooie leefregel, of misschien meer een streefregel, want het zal moeilijk zijn om je hele leven 100% in te richten volgens die 'gulden regel':


"Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet."


Zo, heb ik toch stiekem een soort van politiek statement gezet vandaag. :-)

3 opmerkingen:

  1. Je weet toch dat het origineel van deze gulden regel nog veel positiever is?

    "Wat gij wilt dat de mensen voor u doen, doet hun evenzo."

    Dat impliceert dus positieve actie. :) En daar hou ik wel van.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gezien de uitslag is het wisselend wat de mensen willen. Ik ben benieuwd,wat gaat geschieden. groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Meibloempje: Die insteek is inderdaad positiever, klinkt goed. Op wikipedia staan ook veel versies, zolang de strekking maar hetzelfde is!

    @Izerina:
    Ondertussen is het duidelijk wat de uitslag is. Ik hou mijn hart vast en we zien maar wat er van gaat komen...

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts with Thumbnails