dinsdag 17 november 2009

Lekker weekendje, met een tikje Glow

Afgelopen weekend hebben we lekker genoten van een aantal dingen, niet te ingewikkeld, maar wel heel mooi en gezellig. En de moeite waard om toch even naar terug te denken en op deze weblog te zetten

Ik schreef al eens eerder dat Glow in Eindhoven aan de gang was, maar eerlijk gezegd, de paar dingen die ik heb gezien, vielen toch wel tegen. Althans, niet de moeite waard om mooie foto's van te maken.

Dat was vorig jaar en het jaar daarvoor wel anders, ik heb nog foto's op een Flickr pagina staan, die kan je hier eventueel bekijken.

Maar dat wil niet zeggen dat er geen mooie dingen tussen zaten! De zingende 1000 watt gloeilampen waren erg speciaal en ook een heel vaag rondglijdend orkestje speelde prachtige muziek, een beetje in de stijl van Philip Glass.

Ik ben even YouTube ingedoken en hier kan je ze aan het werk zien:



Het blijft toch een aanrader om het Glow festival eens te bezoeken. Het kost niks, het is cultureel en kunstzinnig, dus goed voor de algemene ontwikkeling. En je komt op plaatsen in de stad, waar je gewoonlijk nooit een voet zet. Dus volgend jaar ga ik zeker weer.

De afsluiter van ons weekend was een topper, een optreden van Agua de Annique in de Effenaar.

Lekker genieten in een klein zweterig zaaltje, goeie muziek en na afloop met tuterende oren weer naar huis. Ik blijf het speciaal vinden! Eigenlijk moeten we zoiets vaker doen.

Ook hier heb ik weer een duik genomen in YouTube, want ik zag vanuit het publiek wat telefoontjes de lucht in steken en ja hoor! Een paar mooie filmpjes gevonden.

Ik zet ze hier neer om af en toe weer eens terug te kijken en nog eens te genieten van een fijne avond. De muziek is niet ieders smaak, maar goed, dat is niet erg. Als ik zelf er maar van kan genieten! En dat ga ik zeker doen!

Veel plezier!







Eigenlijk toch wel mooi, dat YouTube, zo kan ik gratis naar concerten kijken, waar ook ter wereld! Hm, ik zal eens wat meer gaan zoeken, wie weet kom ik nog pareltjes tegen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts with Thumbnails