donderdag 5 november 2009

Besparen op abonnementen (3)

En we gaan nog even door met besparen op abonnementen. Deze keer is de krant aan de beurt.

Al een lange tijd ligt de krant ongelezen op de tafel te wachten, vaak ligt de krant van de dag ervoor er ook nog bij. Wanneer ik dan 's avonds op mijn wenkbrauwen naar binnen kom gekropen na een dag slavernij hard werken, heb ik nog maar weinig zin om de krant door te bladeren.

Dus kwam het steeds vaker voor dat de krant uiteindelijk ongelezen in de papierzak verdween. Op een uitzondering na!

De zaterdag.

De zaterdagochtend is een echt lekker moment voor mij. Na het ontbijt, met een bak thee erbij, de krant doorspitten. Alles uitgebreid lezen, de grotere reportages, de achtergrond artikelen. Lekker gewoon, een mooie manier om aan het weekend te beginnen, dat wil ik zo houden!

Dus vroeg ik me af, kan ik zonder de krant? Kom ik dan niets tekort? Blijf ik dan nog wel op de hoogte van het reilen en zeilen in de wereld? En het regionale nieuws, mis ik dan niet te veel?

Het antwoord: nee! Ik mis niets!

Want naast de krant is er ook nog de radio, televisie, internet en de huis aan huisbladen. Meer dan genoeg bronnen om op de hoogte te blijven. Sterker nog, het is juist fijn om iets van de waan van de dag los te laten, want het nieuws is vaak maar 24 uur actueel en een paar dagen later hoor je er niets meer over. En als het echt belangrijk is, komt het ook via de andere kanalen uitgebreid aan bod. Niks aan de hand dus.

En er is nog een bijkomend voordeel. Het scheelt ook nog eens een gigantische berg oud papier, dat kost me weer een ruggenwervel minder wanneer ik het oud papier voor het huis neerzet. En milieutechnisch is het natuurlijk ook goed.

Genoeg voordeel dus!

En mijn zaterdagskrantritueel hoef ik er niet voor op te geven, want er is ook een zaterdag abonnement bij onze krant. Dus dit is weer een prima besparing, zonder inlevering van luxe.

Actie:
Dagelijks abonnement van de krant vervangen door een zaterdag abonnement

Gevolgen:
Iets minder leven in de waan van de dag, minder papierverspilling en toch het behouden van mijn zaterdagkrantje.

Besparing:
Dagabonnement: 69,95 euro per kwartaal = 279,80 per jaar
Zaterdagabonnement: 103,10 per jaar
(is ook nog eens goedkoper dan betalen per kwartaal of half jaar)

Dus 176,70 euro besparing in een jaar.

Per maand bespaard: 14,72 euro

Totaal bespaard per maand: 21,79 + 14,72 = 36,51 euro

1 opmerking:

  1. Als je de krant toch gaat missen: er zijn vele plekken waar je gratis de metro of spits kunt halen. Bij ons in de buurt bij Super de Boer, ziekenhuis en mcdonalds heeft zelfs de Telegraaf.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts with Thumbnails