vrijdag 9 september 2011

Vruchtbare oogst

Maakte ik me eerst nog zorgen of het goed zou komen met de perenboom, vandaag is het wel duidelijk dat het goed is gekomen!

Sterker nog, de fruitboompjes doen het goed, en ook de vijgenstruik heeft weer de nodige kilo's aan vijgen geproduceerd. En dat in ons koude kikkerlandje met dit jaar een erg natte zomer.

Het is genieten, steeds wanneer ik de tuin en de toekomstige oogst bekijk.






Nu nog bekijken wanneer ik het fruit kan plukken. Wanneer zie je eigenlijk dat de peren of appels klaar zijn om geplukt te worden?

3 opmerkingen:

  1. Ik zou denk ik gewoon proeven! Als er wespen en bijen om heen zoemen, ben je in ieder geval aan de late kant.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nu is het normaal gesproken de tijd om appelen en peren te oogsten. De appel op de foto is al goed. Deze rijpt nog wat wanneer je hem eraf haalt. Met de peren idem. Gr. LZV

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het fruit is overheerlijk! Er gaat niets boven zelf geplukte vruchten uit eigen tuin.
    We hebben alle appels geplukt en ook het grootste gedeelte van de peren.
    Bedankt voor de tips!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts with Thumbnails