zondag 13 februari 2011

In de flow

Ik zit 'in een flow'.

Kent u die uitdrukking?

En dan heb ik het niet over het tijdschrift 'Flow', maar over 'in een flow zitten.'

Hoe zeg je dat in het Nederlands? Wanneer je bezig bent met iets en dat het zo lekker gaat, dat je helemaal 'in het moment' zit. Lekker bezig en dat gaat zo goed, dat het nog wel even zo doorgaat.

'Hoezo in een flow?', zul je je misschien wel afvragen. 'Het is al een week stil op de weblog, ik zie geen flow.'

Dat klopt, want ik zit ergens anders te flowen. Achter de computer, dat wel, druk bezig met honderden foto's die we in China hebben gemaakt tijdens onze adoptiereis. Al tijden uitgesteld, maar nu ben ik ermee bezig en moet het ook af!

Het wordt een prachtig fotoboek en het is heerlijk om ermee bezig te zijn. Vooral omdat de gedachten weer terug gaan, naar al die speciale momenten die we toen hebben beleefd.

Dus voorlopig flow ik nog even door, dan zal het hier een beetje rustiger worden. Maar dat is tijdelijk, want oh boy, ondertussen flowen mijn gedachten ook alle kanten op. Genoeg onderwerpen om over te schrijven!

Over onze vingerverfperikelen, de bewustwording van de troep in verzorgingsproducten, genetisch gemanipuleerde voeding, programma's om de uitgaven bij te houden, en niet te vergeten, de komende week worden de zonnepanelen geinstalleerd. En nog veel meer.

Maar eerst even deze flow afmaken dus.

Ondertussen zijn hier trouwens de antwoorden van de foto's. Een slimme lezer had al een truukje gevonden om erachter te komen, maar voor al diegenen die dat niet hebben gedaan:

Een naald in de groef van een langspeelplaat.
Een katoenen draad door het oog van een naald.
De snaar van een gitaar.
Het oppervlak van een DVD.
Klitteband!
Tandplaque tussen flosdraad.
De rand van een afgescheurde postzegel.
Toiletpapier.

Hou de weblog in de gaten, natuurlijk zet ik er af en toe nog wat op, alleen is de frequentie even tijdelijk lager.

Tot snel!

5 opmerkingen:

  1. Veel plezier met het flowen! Ik ken dat, even heerlijk met 1 ding bezig zijn.
    Ik zie vanzelf wel weer als er iets te lezen is.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is de moeite van het wachten waard hoor!
    Veel plezier met de foto's en herinneringen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ga lekker nagenieten. En die onderwerpen,ik kijk naar je tekst uit. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben dol op in een flow zijn, maar hoe harder ik het probeer, hoe minder ik er in kom. Het is echt een cadeautje vind ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het gaat nog steeds lekker, het zit in een mooi ritme. Na het eten 's avonds achter de computer en dan nadenken over het design en de foto's invoegen of van te voren bewerken in Photoshop. Het wordt een mooi boek! Leve de flow!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts with Thumbnails