maandag 28 september 2009

Besparen op abonnementen

Onder 'De Kleine Dingen' versta ik ook 'De Kleine Bedragen'.

Een streven van de laatste tijd is om gewoon te besparen op de dagelijkse uitgaven, dat geld kunnen we dan weer besteden aan andere zaken, gewoon om te sparen, of om er iets leuks van te doen.

Je kan heel spectaculaire dingen doen, grote kostenposten schrappen, je auto wegdoen, in een kartonnen doos gaan wonen. Maar het gaat mij juist om de kleine stapjes. De kleine bedragen, die tesamen, uiteindelijk, toch een groot bedrag gaan opleveren!

En daarnaast ook nog proberen om er op luxe niet op achteruit te gaan. Eigenlijk is het een sport om dat voor elkaar te krijgen. En het geeft een goed gevoel wanneer dat lukt, dus daarom schrijf ik er ook over op de weblog.

Alle bespaarde bedragen tel ik bij elkaar op en dat reken ik weer door naar een maandelijkse besparing. Nou ja, het volgende voorbeeld maakt het duidelijk.

Besparing op een abonnement van de ODE.

Ik ben al jaren lid van het magazine ODE, een heel goed maandblad, waarin vooral veel optimistisch nieuws wordt verteld, in plaats van de negatieve berichtgeving die we vaak zien in de media.

Maar pas zag ik dat er in onze lokale bieb ook exemplaren van de ODE lagen, en deze kan ik gewoon lenen wanneer ik wil!

Het is dus onzin om tegelijk een abonnement van de bieb en een abonnement op de ODE te betalen. Daarom de eerste besparing:

Actie:
Schrappen van abonnement op de ODE.

Gevolgen:
Niet merkbaar, ik blijf gewoon de ODE lezen, via de bieb.

Besparing:
Jaarabonnement: 69 euro

Per maand bespaard: 5,75 euro

Totaal bespaard per maand: 5,75 euro

Dit bedrag gaat zeker nog groeien gedurende de tijd! Eens kijken of wat voor bedrag we uiteindelijk uitkomen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts with Thumbnails