woensdag 22 februari 2012

Besparen op Oud Nieuws

Gedurende de tijd proberen we hier en daar wat te besparen.

Op gebied van energie, maar ook financieel.

Dat is ook wel nodig, want in een korte tijd zijn we van ruime tweeverdieners (dink), naar een gezinnetje met 1 kostwinner gegaan. Dat heeft behoorlijk wat impact op de bankrekening.

Maar het heeft ook zijn voordelen. Want door alle tijd die we nu kwijt zijn aan onze kleine, hebben we nu amper de tijd om eens lekker te gaan zitten om een krantje te lezen.

En dat is jammer, want het is een van mijn kleine, fijne dingen!

Afgelopen weekend was er gelegenheid om weer eens aan de eettafel te zitten, kop thee erbij en maar liefst een MAAND aan kranten door te spitten. Bijna de hele zaterdag heb ik gespendeerd aan de krant lezen, en weet je wat me opviel?

Er staat alleen maar oud nieuws in!
Plus, de helft klopt niet eens meer en is alweer ingehaald door de actualiteit.

Zo heb ik onder andere artikelen gelezen over:
Er komt een Elfstedentocht

En zo was er nog veel meer, maar ik wil er niet te veel moeite aan besteden, want toen was het ineens duidelijk! Ik betaalde geld voor de waan van de dag! Oud nieuws! Of al heel snel achterhaald. Mediahypes! Speculaties!

De beslissing was al snel gemaakt.

Krantenabonnementen: exit.

Dat scheelt weer een paar honderd euro in het jaar.
En flink wat kilo's aan oud papier.

Het enige wat ik wel zal missen zijn de achtergrond artikelen, die zijn nog enigszins los gekoppeld van de dagelijkse nieuwtjes.

Maar denk niet dat ik vanaf nu niet meer op de hoogte zal zijn van wat er zich allemaal in de wereld afspeelt. Wat dat betreft zijn er nog genoeg andere media, zoals de tv, de radio en internet.

Er is geen ontsnapping mogelijk aan de waan van de dag!

5 opmerkingen:

  1. Als je je registreert op fd.nl krijg je drie keer het financieel dagblad op zaterdag gratis. Stopt automatisch ook weer. Misschien wat voor jou?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een zaterdagabonnement op een krant met veel achtergrondnieuws is misschien ook iets?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het duurt maar kort,dat missen. Het is ook de gewoonte en de sfeer er om heen. Ik kon tijdelijke een krant gratis krijgen,maar het hoeft niet meer.Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een andere tip: mij bevalt mijn digitale abonnement op de IPad/laptop heel goed. Voor zo'n 80 euro heb je een jaar lang je krant digitaal.

    Groetjes Jacq.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie (bijkomstige) ontdekking. Ik leef op de nieuwskoppen op nos.nl, en af en toe een gratis treinkrantje. En heel soms een actualiteitenprogramma (via uitzendinggemist of op de tv). Toen ik nog wel een krant had, had ik constant een slecht geweten als ik iets ongelezen in de papierbak gooide, dus ik verplichtte mezelf het ding hoe dan ook door te spitten. Brengt een boel rust met zich mee, geen krant meer.
    Trouwens, het pakketje is gisteren op de bus gegaan, dus het onder-de-brievenbus-liggen mag nu beginnen.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts with Thumbnails