donderdag 15 juli 2010

Machtige natuur

De afgelopen dagen heb ik enthousiast in de tuin gestaan, starend naar de lucht. Het extreme weer levert flink wat spectaculaire beelden op.

Het was genieten van de vele bliksemflitsen boven het huis, prachtig om te zien! Af en toe schoten er zoveel bliksemstralen door de lucht, het leek alsof de hele hemel gevuld was met 1 grote, vertakkende bliksemschicht.

Op zo'n moment besef je maar weer hoe klein en machteloos we zijn tegenover al dat natuurgeweld. Het nieuws laat het ook zien dat er slachtoffers zijn gevallen, vreselijk.

Tegenover het geweld van de bliksem, staat de stilte voor de storm. Je voelt de lading in de lucht, de wind die toeneemt en de dreiging van de wolken. Vooral die wolken zagen er gisteren spectaculair uit. Jammer genoeg was ik net te laat om de wolken van voren te fotograferen, toen ik eenmaal mijn fototoestel had gevonden, waren ze alweer verder getrokken.

Maar het blijft een dreigend en spectaculair plaatje!


De storm daarna was wel heftig, maar gelukkig hadden we geen schade. Zijn jullie de storm goed doorgekomen?

4 opmerkingen:

  1. We hadden ons voorbereid op een heftige storm, maar in het noorden (lees: Groningen) viel alleen een fikse bui met daarbij een paar rommeltjes. Stelde niets meer voor.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. zie wolfje,
    maar je hebt niet toevallig foto's met mooie bliksemschichten erop hè? Ik zoek er nog een paar om (eventueel) te kunnen gebruiken voor een filmpje waar ik voor mijn werk mee bezig ben.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik had ook het besef van nietigheid tegenover het geweld van moeder natuur. Onweer kan ik erg waarderen, maar nu was het om een uur 's middags pikkedonker, en dat vond ik toch een beetje eng.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig,die lucht. Maar zie ik zoiets,dan zet ik alle losse dingen uit de tuin binnen.Hier op Walcheren was gewoon regen en flinke wind.Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts with Thumbnails