zondag 22 augustus 2010

Recept: Zoet zure rammenas en koolrabi salade

Ondertussen zit ik met een hele stapel rammenas uit ons moestuintje. Heel lekker, maar echt te veel om zo uit het vuistje op te eten. Te 'radijzig', om het zo maar te zeggen.

Maar gelukkig heb ik daar een mooi receptje voor geonden, een heerlijke frisse zoetzure salade. Ik heb het recept al eens op de adoptielog gebruikt, genaamd Kantonese Pickles.

Maar dit is dus een wat meer Nederlandse versie. Net zo lekker en net zo fris en knapperig. Volgens mij kan je het voor meer wortel/knolachtige groenten gebruiken.

Zoetzure rammenas en koolrabi salade

Ingredienten:

2 wortels
1 koolrabi
2 rammenas wortels

0,5 theelepel zout
100 gram suiker
1 dl (rijst)azijn
gemberpoeder



Werkwijze:

  1. Snij de koolrabi, de wortels en rammenas in gelijke stukjes.
  2. Doe in een kom en bestrooi met zout. Laat een uur staan.
  3. Spoel de groenten af en dep ze droog.
  4. Los in een kom de suiker op in de azijn. Goed roeren en doe de gemberpoeder er doorheen.
  5. Voeg de groenten toe en meng alles goed door elkaar.
  6. Laat het een nacht afgedekt in de koelkast staan. Ik doe het vaak in een afgesloten bakje, die kan je om de paar uur een keer op z'n kop houden, zodat het vocht al het groente bedekt.
  7. Een dag later, alles afgieten en serveren.

Smakelijk!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts with Thumbnails