woensdag 9 december 2009

Voortgangsrapportage

Goed, er is alweer een dikke maand voorbij sinds mijn voornemen om voor een heel jaar geen dvd's te kopen.

En om het allemaal goed vers te houden, is het wel goed om er regelmatig verslag van te doen. Dan kan ik vertellen of ik wel of niet braaf ben geweest of dat ik me niet heb kunnen houden aan mijn voornemen. Of juist wel.

Een beetje verantwoording afleggen, zeg maar.

En ik moet zeggen, het gaat nog prima! Nog niets gekocht!

Maar makkelijk is het niet hoor. Er zijn echt zoveel momenten dat ik verleid word om een dvd te kopen. Maar om dan toch je mannetje te staan, ja, dat geeft wel een goed gevoel.

Zo heb ik mijn neus opgehaald voor de nieuwe Harry Potter in de winkels. Terwijl ik zo dolgraag de volledige serie compleet zou willen hebben!

Met het zweet in mijn handen gekeken naar een goede aanbieding van de 'Er was eens ...' tekenfilm serie bij de Media Markt.

En de Disney DVD actie bij de Albert Heijn! Ik had het geluk dat ik nog net voor 1 November de Sneeuwwitje DVD kon kopen, maar er liggen nog zoveel andere die ik graag zou willen hebben. Wall-E, Pocahontas, Brother Bear, Lilo & Stitch, noem maar op!

Gelukkig had ik niet zoveel airmiles meer, anders had ik er nog veel meer aangeschaft.

Maar goed, verleidingen genoeg dus, en allemaal doorstaan! En nu breken de Sinterklaas- en Kersttijden aan, dus ik heb nog een weg te gaan. Maar dat komt wel goed.

En verder heb ik nog genoeg op de recorder staan om te kijken, dus mocht ik behoefte hebben aan een avondje film of tv, ik kan er zo aan beginnen. Zoals een 5 uur lange marathon van Spongebob op Comedy Central! Of 7 uur lang Theo en Thea!

En vergeet de bioscoop niet, daar draaien ook mooie films die de moeite waard zijn. Ondertussen al genoten van Up!, District 9 en 2012, allemaal erg mooie films. En er komen nog veel meer. Zoals Avatar.

Alhoewel dat ook allemaal geld kost, maar goed, ik zou er zowiezo toch naar toe gaan, ook zonder mijn dvd-onthoudings-actie. En ik gebruik dan wel weer een voordeelpas van Pathe, of de goedkope voormiddag voorstelling. Op die manier bespaar ik toch ook weer. (Of zit ik het nou gewoon goed te praten?)

Hoe dan ook, mijn DVD voornemen gaat goed!

Nog 11 maanden te gaan!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts with Thumbnails