maandag 2 mei 2011

Een teken van leven

Zo, over een lange pauze gesproken!
Bijna een maand niets meer geschreven!

Hoe dat zo?

Tja, om verschillende redenen eigenlijk. Ik weet niet goed wat ik precies wil. Ik heb er af en toe over nagedacht, maar ik ben er nog niet uit.

Het komt er op neer: 'Ga ik door of stop ik met deze weblog?'

Ik vind het zo zonde om ermee te stoppen. Want ik beleef echt plezier aan het schrijven, het uitzoeken en de positieve reacties die op de weblog worden achtergelaten. Het is een leuke hobby, ik doe het graag.

Maar... aan de andere kant...

Het kost ook erg veel tijd. En tijd is de laatste periode kostbaarder geworden. Een nieuwe baan en een kleine meid in huis. Er is minder tijd om mijn eigen ding te doen, dus moet ik prioriteiten stellen. En de weblog stond niet zo hoog op de prioriteitenlijst.

Maar toch, ik blijf die kriebel houden om dingen het Net op te slingeren. En vaak genoeg maak ik iets mee, waarbij ik denk: ' Oh! Dat moet ik gewoon op de weblog zetten, dat past perfect!'

Maar dan ontbreekt de tijd om er eens rustig voor te gaan zitten en een mooi stuk te schrijven, wat weer frustraties oproept, want ik zou het wel graag willen doen. En dan kost het dus energie, in plaats van dat het energie oplevert.

Hm, dus ik twijfel.

Er moet iets veranderen, maar hoe en wat? Echt ermee stoppen en me gaan richten op iets anders wat ik ook graag wil doen? Zoals beginnen aan mijn droom om een stripboek te maken?

Of toch verder gaan met de weblog, misschien in een wat uitgeklede versie, minder vaak, maar wel meer kwaliteit?

Of een andere opzet? Misschien gaan combineren met andere zaken, zoals strips en cartoons en fotografie. Maar dan gaat het weer meer tijd kosten en die is juist zo schaars.

Hoe dan ook, er gaat iets veranderen, maar ik weet nog even niet hoe. Tips zijn welkom!

Het zal wel aan de leeftijd liggen, ik zit nu precies op de 'midlife-crisis' leeftijd. Maar in plaats van mijn grijze haren te verven en motor te gaan rijden, worstel ik dus met mijn weblog. Wel of niet, andere dromen volgen.

Ik denk er nog even over na...

6 opmerkingen:

  1. Bloggen is leuk en een uitlaatklep, maar mag geen moeten worden. Ik lees je graag, maar het gaat om jezelf.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Misschien kun je als doel 1x per week houden?En op rustige momenten alles al in gedachten voorbereiden. Zodat het plaatsen sneller gaat. Maar je dochter gaat voor. groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. nou dat klinkt als een onschuldige midlife crisis, beter zo dan dat je het op je heupen krijgt en ineens verliefd wordt op dames die 20 jaar jonger zijn ;-)
    Ik zou zeggen: doe gewoon waar je zin in hebt en blij van wordt of dat nu meer of minder bloggen is of helemaal stoppen. Gewoon kijken hoe het loopt. Met voornemens heb je al snel dat je iets moet van jezelf. En dan is de lol er snel van af.
    Voor wat het waard is: ik lees je stukjes graag!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Of het zit in het weer/de tijd van het jaar. (In plaats van in de midlife-crisis)

    Ik heb ook al een tijd niks geschreven. Enerzijds vind ik schrijven en bloggen geweldig, anderzijds was ik mezelf ineens beu. Allerlei plannen en praatjes, en plotseling verander ik weer eens van gedachten (Dat gebeurt nogal eens), en tja, hoe 'verkoop' je dat dan weer op je blog? Dat mijn plan om een heel kookboek te koken niet gaat lukken omdat ik inmiddels wegens mijn gezondheid al drie weken van de suiker af ben...dat klinkt weer zo slapjes.

    Ik heb nu besloten: het is mijn blog, en ik schrijf wat ik wil. Zonder rekening te houden met wie wat van mij verwacht. OF met wat ik eerder gezegd heb. Anders wordt het zo laveren tussen allerlei dingen die ik vind/vond/zal vinden en de opinie van mijn volgers.

    Ik moet niks&mag alles.

    En nu heb ik er weer een klein beetje zin in...

    Wie weet moet jij ook even bedenken voor wie jet het doet...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Haha.. wat herkenbaar! ;o) De twijfel, het welles/nietes... druk met een nieuw gezinslid...

    Bij mij zit het bloggen inmiddels zo in mijn bloed, dat ik er gewoonweg geen afstand van kan doen. Het verhaal van Meibloempje zou ook hier als vertolking van mijn gedachten kunnen staan.

    Blog in ieder geval voor jezelf, deel wat en wanneer je wilt delen. En dan kan er best een dag, week of maand overheen gaan. So what?

    Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Bedankt allemaal voor de reacies.
    Ondertussen heb ikw el iets van een soort balans gevonden ergens. Maar niet echt regelmaat. In vlagen zet ik er weer wat op en wanneer ik eenmaal in een creatieve bui ben, kan ik gelijk een hoop berichten vooruit plannen.
    en ondertussen heerlijk aan het genieten van ons gezinnetje...

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts with Thumbnails