maandag 28 juli 2014

Toch maar wel iets van een deodorant


Ik heb het geprobeerd, een tijdje zonder deodorant.

Maar het beviel niet.

Ik werd er super onrustig van. Zat constant onder mijn oksels te sniffen.

Ruik ik iets?
Was dat een vleug zweet?
Kijken ze nu naar me omdat ik stink?
Ruiken ze me vanaf een paar meter al?
Moet ik wel naar buiten gaan met die hitte?
Wat als ik begin te zweten?
Zit ik stinkend op mijn werk!

Op zich viel het wel mee. Elke ochtend goed wassen, 's avonds ook. Eigenlijk zou het 's middags ook nog een keer moeten, maar ik zie me op kantoor nog niet rondlopen met een washandje, zeep en handdoek. Het moet wel makkelijk blijven!

Maar toch.

Die onrust.
En na of tijdens het sporten vond ik het niet zo fis.
Of na een wandelingetje in de stad met die hitte, dan kom je niet fijn terug op je werk.
Aan het eind van de dag voelt het niet fijn meer.

En zoals je hebt gezien bij de vorige getekende berichten, was de omgeving er ook steeds minder blij mee! :-)

Althans, dat gevoel had ik. Zeker weten doe ik het nooit, want mensen zullen niet zo snel naar je toe komen en het direct tegen je zeggen:

'Pardon, maar wist u dat u ontzettend riekt vanuit uw oksels?'

Nee, ik voelde me er niet prettig bij.

Dus nope!

Geen deovrije oksels voor mij! Ik ga toch voor iets anders!

Binnenkort de volgende test, twee dingen tegelijk!
Aluin onder de ene oksel en zelfgemaakte deo onder de andere.

Uiteindelijk hebben we dan een winnaar!

3 opmerkingen:

  1. Ik zweer bij ...:bakingsoda ! Gewoon een pak halen bij de toko, zo'n oranje.. Laagje op twee vingers en uitvegen maar (wel elke ochtend met gewassen oksels beginnen ). Niks geen zeldmakerij met kokosolie (daar brak het zweet me letterlijk van uit!). Laatst nog een vriendin aangestoken die het wel van de daken wil schreeuwen, zo mooi werkt het... Bakingsoda is sowieso fantastisch om toe te passen ( Google is your friend).

    Groetjes! Lot

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sluit ik me helemaal bij aan.. ik doe het precies als hierboven beschreven :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Op den duur gaat je zweet ook niet meer zo sterk ruiken

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts with Thumbnails