woensdag 9 mei 2012

Nostalgie in de nacht

Soms is het gewoon lekker om een tijd op YouTube door te brengen.

Wat heen en weer gaan tussen al die films, video's en rare beelden. En zeker wanneer het wat later wordt, wanneer het huis stil is en de rest van het gezin ligt te slapen, dan slaat sentiment en melancholie toe.

Iedereen heeft zijn eigen herinneringen aan de goede oude tijd. Bij mij speelt muziek dan een grote rol en de gedachten gaan terug naar de vele concerten die ik toen heb gevolgd.

En wat past er beter op zo'n late nacht, dan stemmige muziek van Type O Negative.

Daar stond ik dan, 17 jaar jonger dan nu. Redelijk vooraan in een zwetende, stinkende en dampende mensenmassa. Kijkend naar een reus op het podium. Zowel in gestalte als in de muziek.

De fles wijn in de handen tegen de podiumvrees, de zware basstem. Talloze vrouwen in het publiek vielen in katzwijm bij het horen van stem. Veel meer vrouwen in het publiek dan bij de andere bands.

De koelte van de avond, maar nog wel de warme zomerbries in de lucht. De sfeer, de geur, de drank en ja, de muziek.

Peter Steele, veel te jong gestorven.

Licht uit, muziek aan.


Welterusten!

4 opmerkingen:

  1. Dat dat 17 jaar terug is. WTF. Mijn man was er ook bij. De meeste jaren, tot 1998 geloof ik.

    Is toch wel een beetje de Woodstock onder de metalfestivals geweest, dat jaar. Met Machine Head, Biohazard, Fear Factory... Ga zo Type O eens even aanzetten. Echt zo zonde van Peter, had nog graag heel lang genoten van alle liedjes :(

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, lang geleden he? Ik voel me oud. ;-) Zelf heb ik het gevolgd van 1988 tot 2000, toen was het genoeg.
      Ik mis het wel, dat gevoel komt automatisch opzetten tegen Pinksteren.
      Als je nu naar een soortgelijk festival wilt gaan, moet je het toch in het buitenland zoeken.
      Gelukkig hebben we de cd's nog! En YouTube!

      Verwijderen
  2. Ik ken het gevoel, soms ben je ineens weer terug in de tijd. Kan komen door een geur of bepaalde muziek, of oude foto's maar wat ik daar het allerleukst aan vind is dit samen te delen met je partner en vrienden die we toen ook al kende. En uiteraard deze verhalen te delen met onze kinderen <3
    Groetjes Dreadlocks

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja mooi he. Het is leuk om veel dingen te delen, maar met mijn muzieksmaak is het wat moeilijker in het gezin.
      Alhoewel onze kleine nog vers in het leven staat, dus die zal er mee opgroeien. :-)

      Verwijderen

Related Posts with Thumbnails