woensdag 13 juli 2011

Het verschil tussen natuurwinkel en supermarkt

De natuurwinkel heeft bij ons de voorkeur. Veel keuze, lekkere dingen, veel biologisch.

Wanneer er boodschappen worden gedaan in een reguliere supermarkt, tja, ik weet niet. Dan loop ik rond met een onbestemd gevoel. Een mix van schuld, ergernis, irritatie.

Waarom kan het allemaal niet milieuvriendelijker?
Waarom wordt er zoveel rotzooi verkocht?
Wat zijn al die toegevoegde dingen in het eten?
Wat ontzettend veel vlees uit de bioindustrie!
En waarom moet het allemaal in plastic worden verpakt???

Neem de volgende producten:

sinaasappels
bananen
appels
tomaten
avocado
aardappels
komkommer
paprika
bosui

In de natuurwinkel gaan al die produkten gewoon kaal in de boodschappentas. Hooguit in een papieren zak om het af te wegen. Verder geen poespas.

In de grote supermarkt levert het dit op:


Waarom? Waar is het voor nodig??
Kan dat niet anders?

Hm. Voorlopig toch proberen om zoveel mogelijk naar de natuurwinkel te gaan. Ook al vind ik daar tegenwoordig de paksoi ook al in plastic! Het lijkt een opmars van plastic die niet te stuiten is!

3 opmerkingen:

  1. Dan zit er dus duidelijk verschil ook in de supermarkten. Wij kopen veel groente gewoon bij de supermarkt, er is hier geen bio winkel met groente in de verkoop, dus geen keuze. Maar de supermarkt waar ik kom kan ik alles op jou lijstje, behalve de aardappelen(alhoewel die soms ook gewoon zonder plastic wordt verkocht), toch echt zonder plastic eromheen kopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Helaas kan ik nu niet naar de natuurvoedingswinkel. Bestellingen via internet worden vaak in papieren zakjes geleverd. Maar inderdaad bio bij de supermarkt zit meestal in plastic.Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb een biologisch groente abonnement. Ten eerste is het heerlijk, puur natuur. En de groente krijg ik mee in een papieren zak, zonder verder plastic verpakkingen.
    In de supermarkt kan je bijna niets meer kopen wat niet verpakt is.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts with Thumbnails